mandag den 16. december 2013

Kokos pandekager på den Norske måde.. :)


Jeg er halv normand og er meget glad for den norske mad.. :)
Denne ret virker meget mærkelig for de fleste og jeg har endnu ikke lavet den for nogen der ikke kunne lide det..
Dem jeg har lavet det til har været MEGET skeptiske og er endt med at blive positivt overrasket.. :)
Så giv det en chance og du vil (måske) elske det.. ;)





 
Pandekager med blåbær syltetøj
og stegt flæsk.. :)
 
 
 
Kokos pandekager:
 
Ca. 5 stk.
 
1 dl kokosmælk (gerne det fede)
2 æg
1 tsk. vanilje pulver
2 tsk. kokosfibre
Et nip salt
Evt. lidt sødemiddel, vanilje ekstrakt og kardemomme
 
Pisk alle ingredienserne sammen.
Lad dejen hvile i 10-20 min så fibrene kan få lov til at suge lidt væske.
Steg pandekagerne på middel varme i smør.
 
-Det er meget vigtigt at få dem godt stegt på den ene side inde de vendes! De er meget tynde og skrøbelige da der kun er lidt kokosfibre i!
 
 
 
*Steg flæsket eller baconen i ovnen til det er sprødt.
Smør et tyndt lag blåbær syltetøj på pandekagen og evt. lidt perfect strø. (Jeg bruger blåbær syltetøj fra den gamle fabrik da jeg ikke kan lide smagen af den fra Isis)
Læg flæsket eller baconen oven på syltetøjet og rul den sammen til en lille pakke.
 
 
 
Jeg håber i kan lide mine norske pandekager med stegt flæsk.. :)
Velbekomme.. :)
 
 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar