mandag den 16. december 2013

Lakrids og chokolade konfekt.. :)



Så har jeg leget lidt med konfekt.. :)
Jeg bruger sjældent nøjagtige mål når jeg laver mad, og her er ingen undtagelse.. ;)
Jeg kan bedst lide at smage mig frem til det ønskede resultat.



 
Marcipan kugler med lakrids og choklade til venstre.
Mandler med chokolade og lakrids drys til højre.
 
 
 
.........................................................................................
 
 
 
 
 
Marcipan kugler
med lakrids og chokolade.. :)
 
 
 
 
Jeg brugte:
 
Sukkerfri marcipan
Lakrids pulver fra Urtekram
70% chokolade
Fint hakkede ristede mandler
 
 
Jeg startede med at riste mandlerne på en tør pande til de fik lidt farve.
Mandlerne skal køle af inden de hakkes med en savtakket kniv.
Ælt marcipan og lakrids pulver sammen, smag dig frem så marcipanen får den lakrids smag du ønsker.
Rul nogle små marcipan kugler og overtræk dem med den mørke chokolade. Drys med de ristede mandler og lad dem stivne i køleskabet.
Jeg opbevare dem i en lille plastik bøtte i køleskabet så de altid er kolde og knasende i chokoladen.
 
 
 
 
 
 

Mandler vendt i mørk chokolade
med lakrids drys.. :)
 
 
 
Jeg havde ekstra chokolade tilbage fra Marcipan kuglerne og det skulle da ikke gå til spilde.. ;)
Så jeg vendte nogle ristede mandler i resten af chokolade, hældte massen ud på et stykke bagepapir og dryssede lakrids pulver hen over.
Da chokoladen var stivnet, knækkede jeg nødderne ud i mindre stykker.
Jeg opbevare dem i en dåse med bagepapir.. :)
 
 
Jeg kan varmt anbefalede både marcipan kuglerne og nødderne når man skal have gæster..
Det er nemt og hurtigt at lave, vores gæster synes de er vildt lækre til en god kop kaffe.. :)
 
 
God fornøjelse.. ;)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar