søndag den 20. oktober 2013

Gæstemad, uden mange timer i køkkenet.. :)

 
 
Det er altid dejligt når der er nogen der kommer og hjælper os med vores forskellige projekter.. :)
Mine svigerforældre kommer tit forbi og hjælper, og det mindste jeg kan gøre er at byde dem på en lækker middag.. :)
Her er min version af lækker gæstemad som ikke kræver en masse tid..
 
 
 
 
Det smagte himmelsk.. :)
 
 
 
Stegen:
 
Krydr stegen efter eget valg.
Jeg brugte groft salt og frisk kværnet peber.
Jeg smed skinke culotten ind i ovnen på 250 grader i 15 min..
Så skruede jeg ned på 160 grader og hældte lidt vand ved.
Stegen fik mellem 45-60 min.
Den er færdig når den har en temperatur på 55 grader.
Så skal den hvile tildækket i 20 min.
 
 
Saucen:
 
Jeg brugte en færdig købt rødvins sauce og tilsatte noget af væden fra stegen, lidt okse bouillon og en sjat rødvin.
 
 
Bagte hvidløg:
 
Skær toppen af et helt hvidløg.
Beregn 1-2 hele hvidløg pr person.
Anbring dem i et ildfast fad og hæld lidt oliven olie og groft salt over dem. Bag dem i 20-25 min på 180 grader.
 
 
Grønne bønner med sprød bacon:
 
Optø bønnerne.
Smid baconen på en varm pande
Steg baconen til den næsten er sprød.
Smid bønnerne på og steg det til det har den ønskede sprødhed.
 
 
-Og så var der kogte kartofler til min kæreste og svigerforældre.. :)
 
 
 
Det var min nemme og ikke særligt tidskrævende version af lækker gæstemad... :) Velbekomme... ;)
 
  




Ingen kommentarer:

Send en kommentar