mandag den 14. oktober 2013

Flade oste boller eller lækker pizzabund.. :)

Jeg har en helt fantastisk opskrift jeg bare er nød til at dele med jer.. Oprindeligt er det en opskrift en pizzabund meeeen den er fantastisk som flade boller!!


Her har jeg brugt bollen som sandwich.


De fine flade boller.
 
 

Du skal bruge:

200g revet ost
3 æg
2 spsk. fiberhusk
1 tsk. bagepulver
Salt efter smag.

Bland alle ingredienserne godt sammen og lad dejen hvile til den bliver fast. Den er meget klistret.. Hvis du laver boller skal du dele dejen i 4 lige store klatter.. Rul dem rimelig fladt ud da de hæver.. Bag dem i 10-15 min ved 200 grader til de er lysebrune..

Skal dejen bruges som pizzabund plejer jeg at lægge dejen mellem to stykker bagepapir når jeg ruller den ud. Så giver jeg den ca 5 minutter i ovnen så dejen er fast. Putter fyldet på og sætter den i ovnen til den ser færdig ud. Her hjemme er de et kæmpe hit og vi synes ikke man kan smage forskel på vores i forhold til dem man køber på Pizzaria.
De boller jeg havde tilbage lagde jeg i en pose og smed dem i køleskabet.. Dagen efter var de lige så fantastiske...

Velbekomme.. ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar